۱۳۹۸ دی ۱۳, جمعه

واکنش ملی گرایان به کشته شدن سلیمانی

خودروی حامل قاسم سلیمانی AFP PHOTO

بامداد امروز قاسم سلیمانی را در بغداد کشتند. گویا آمریکایی ها کاروان خودروی حامل او و فرماندهان گروه حشد الشعبی را در فرودگاه بغداد مورد حمله هوایی قرار داده و آنها را از پای درآورده اند.

واکنش ما ملی گرایان ایرانی نسبت به این موضوع چه باید باشد و بر پایه چه اصولی باید موضعگیری خود را تعریف و تعیین کنیم که نه دچار احساسات زودگذر گشته و در دام آخوندها بیفتیم و نه بیزاری ما از حکومت اسلامی سبب شود تا کورکورانه به دنبال بیگانگان راه افتاده و با دست خود کشورمان را به نابودی هرچه بیشتر بکشانیم.

پیش از پاسخ به این پرسش باید گفت که هنوز ابعاد این رویداد و اهداف بازیگرانی که در آن نقش بازی کرده اند هنوز به خوبی روشن نشده است و پیدا نیست که چه نیروهایی در پشت این رویداد پنهان شده اند و آن را طراحی و پیاده کرده اند و هدف اصلی آنها از این کار چه بوده است.

برخی آن را به اسرائیل نسبت می دهند، برخی بر این باورند که آخوندهای حکومت اسلامی با تحریک آمریکا گام به گام آنها را به این تصمیم وادار کردند تا با ایجاد تنش و آغاز گونه ای جنگ محدود، ملت را دوباره به پشت خود بکشانند و از آن برای برون رفت از بن بست کنونی در کشور بهره برداری کنند.

برخی نیز بر این باورند که دمکرات ها و کانونهای فرامرزی همچون "دیپ استیت" در پشت این رویداد قرار دارند و آنها که با دسیسه های پیشین خود از جمله زدن نفتکش های اماراتی، سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به تاسیسات نفتی عربستان راه به جایی نبردند و نتوانستند ترامپ را به آغاز جنگی دیگر وادار کنند، این بار نقشه رویارویی آمریکا با ایران را در عراق ریخته اند. آنها با این کار می خواهند ترامپ را وارد جنگی خونین کرده و با آن از برنده شدن او در دور دوم ریاست جمهوری جلوگیری نمایند.

البته گمانه زنی های بیشتری نیز وجود دارند که پرداختن به آنها، تنها سبب پیچیده تر شدن قضییه می شود. هرچند که تا همینجای کار نیز قضیه به اندازه کافی پیچیده و بغرنج هست که بتواند ما را به گمراهی و تصمیم نادرست سوق دهد.

با این حساب، به عنوان یک ملی گرا چگونه باید نسبت به این موضوع واکنش نشان داد؟

درواقع پاسخ به این پرسش، آن گونه که در نگاه نخست به نظر می رسد، چندان هم پیچیده نیست. مهمترین بخش آن این است که ما اهداف خود را کاملا روشن و آشکار بدانیم و اصول خود را بشناسیم. آنگاه می توانیم بر پایه این اصول، واکنش و موضعگیری خود را تعریف و تعیین کنیم.

برای ما ملی گرایان، یکپارچگی خاک کشور مهم است. بنابرین هر سیاستی که این اصل را زیر پا بگذارد باید بدون کوچکترین ابهام و دوگویی از سوی ما رد شود. باید به کسانی که قصد ماهی گرفتن از آب گل آلود را دارند و خیال چند پاره کردن ایران را در سر می پرورانند بفهمانیم که ایران تنها محدود به آخوندها نمی شود و ایرانی ها بارها ثابت کرده اند که اگر پای یکپارچگی خاک کشورشان به میان بیاید، به هیچ روی حاضر به معامله و تعارف با بیگانگان نیستند.

از سوی دیگر باید بدانیم که آخوندهای دزد و بیوطن با ایجاد این گونه تنش ها تنها در اندیشه خود هستند و می خواهند پایه های قدرت خود را که با اعتراضات اخیر به سختی سست شده است، محکم کنند. آنها حتی اگر شعارهای ملی را سر دهند، به این دلیل است که می خواهند آن را به عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع دینی خود به کار بگیرند. آنها چهل سال است که این ترفند را به کار برده اند و هربار نیز که خرشان از پل گذشته است با شدت بیشتری منافع ملی را قربانی منافع دینی ( و منافع شخصی) خود کرده اند.

نتیجه آن این شده است که ایران اکنون به یک کشور نابسامان و آشفته تبدیل گشته که هیچ بخشی از آن، از سیاست گرفته تا اقتصاد، روی حساب و کتاب کار نمی کند و فساد، دروغ، رشوه، اعتیاد، خودفروشی، ناامیدی، بیماری، کمبود و هزار و یک درد بی درمان دیگر کشور را فرا گرفته است.

آنگاه مشتی پیرمرد خرفت و گیر کرده در ۱۴۰۰ سال گذشته مانند خامنه ای و جنتی که بیگانگان (بخوانید فرانسه، دمکراتها و کانونهای فرامرزی همچون "دیپ استیت"،...) در بالای این کشور قرار داده اند، می خواهند خرافات دینی خود را به دیگر کشورهای منطقه صادر کنند و همه دارایی و فرصت های ایران را در این راه نابود کرده اند. درواقع ویرانگری آنها دست کمی از حمله بیگانگان ندارد.

درست است، نباید اجازه دهیم که ایران به عراق، سوریه و افغانستان دیگری تبدیل شود. ولی همزمان نیز نباید اجازه دهیم که آخوندهای دزد و بیوطن از رویداد کنونی بهره برداری کرده و با پا گذاشتن بر روی پیکر صدها جوان ایرانی که در اعتراضات اخیر جان خود را از دست دادند، همچون گذشته به غارت و چپاول دارایی های این کشور ادامه دهند و منافع ملی کشور را همچون گذشته قربانی منافع دینی خود کنند.

باید چهارچشمی به اوضاع منطقه نگریسته و با محک زدن آنها با اصول منافع ملی، واکنش و موضعگیری خود را تعیین و آشکار سازیم.

باید بدانیم که آخوندهای دزد و بیوطن اکنون در موضع ضعف قرار دارند و بهترین فرصت برای دیکته کردن خوسته های ملی گرایانه ما بر آنهاست. باید در کوچه و خیابان، در دانشگاه و مدارس، در کارخانه ها و ادارات، در فضای حقیقی و مجازی، و در هرجا که امکان آن را داریم اهداف خود را برای هم میهنانمان توضیح دهیم و بگوییم که دفاع از خاک کشور اولویت نخست است ولی همزمان نیز بر این نکته پافشاری کنیم که آخوندهای دزد و بی وطن کشور را به لبه پرتگاه فروپاشی برده اند و خساراتی که آنها به این کشور و ملت زده اند اگر از حمله بیگانگان بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

باید توضیح دهیم که آخوندهای دزد و بی وطن در چهل سال گشته همه امکانات و دارایی های این کشور را صرف ماجراجویی های خارج از کشور نموده و همه فرصت های این کشور و ملت را نابود کرده اند. باید به روشنی و بدون کوچکترین ابهام بگوییم که دیگر نمی خواهیم چنین حکومتی بر کشور حاکم باشد و چنین حاکمان دزد و فاسدی بر کشور حکمرانی کنند.

موضع ملی گرایان در شرایط کنونی کشور و منطقه، نه به بیگانگانی است که یکپارچگی خاک کشور را هدف گرفته اند و همزمان نیز نه به آخوندهای دزد و ضد ایرانی است که می خواهند با بهره برداری از رویدادهای کنونی به حکومت ننگین و ویرانگر خود بر این کشور ادامه دهند.

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!
_____________________________


____________________________________________________

Vākoneshe melligerāyān be koshte shodane Soleymāni
Khodrouye hāmele Qāsem Soleymāni - AFP PHOTO

Bāmdāde emruz Qāsem Soleymāni rā dar Baghdād koshtand. Guyā Āmrikāyihā kārvāne khodrouye hāmele u va farmāndehāne goruhe Hashd Alshaabi rā dar Forudgāhe Baghdād mourede hamleye havāyi qarār dāde va ānhā rā az pāy darāvardeand.

Vākoneshe mā melligerāyāne Irāni nesbat be in mouzu che bāyad bāshad va bar pāyeye che osuli bāyad mouzegiriye khod rā taarif va tayin konim ke na dochāre ehsāsāte zudgozar gashte va dar dāme ākhundhā bioftim va na bizāriye mā az Hokumate Eslāmi sabab shavad tā kurkurāne be donbāle bigānegān rāh oftāde va bā daste khod keshvaremān rā be nābudiye harche bishtar bekeshānim.

Pish az pāsokh be in porsesh bāyad goft ke hanuz abāāde in ruydād va ahdāfe bāzigarāni ke dar ān naqsh bāzi kardeand hanuz be khubi roushan nashode ast va peydā nist ke che niruhāyi dar poshte in ruydād penhān shodeand va ān rā tarrāhi va piāde kardeand va hadafe asliye ānhā az in kār che bude ast.

...


Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!


____________________________________

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزینه نام / آدرس اینترنتی را زده و نام خود را وارد کنید.