۱۳۹۴ شهریور ۳۰, دوشنبه

جایگزینی گاز روسیه با گاز ایران: از هول حلیم در دیگ نیفتیم

اتحاد راهبردی ایران و روسیه به سود ملتهای هر دو کشور است
روزنامه های خارجی نوشته اند که اروپایی ها برای جایگزینی گاز روسیه، در صدد وارد کردن گاز از ایران هستند.

روزنامه های داخلی هم، بویژه آنهایی که دستشان در جیب دولت است، سر از پا نشناخته، حسابی ابراز شادمانی کرده اند و این خبر را به گونه ای بازتاب داده اند که انگار قرار است از همین فردا ایران میلیون ها دلار به جیب بزند و با آن نابسامانی های کشور را برطرف کند!

واقعیت داستان اما، به گونه دیگری است! در واقع این دامی است که غرب برای ایران گسترده است. اگر ایران در این دام بیفتد با دست خودش، گورش را کنده است! هدف غرب از این بازیها تنها این است که ایران را به عنوان ابزاری ارزان برای رویارویی با روسیه به کار بگیرد. در این صورت، نتیجه این رویارویی هر چه باشد، بازنده اصلی آن ایران است!

شرایط کنونی منطقه و جهان به گونه ای در هم تنیده و پیش رفته است که منافع ملی ایران و روسیه در یک جهت قرار گرفته اند. روسیه کنونی از فروپاشی ایران نه تنها هیچ سودی نمی برد، بلکه آن را به عنوان تهدیدی برای منافع ملی خود نیز به شمار می آورد. باید از این فرصت استفاده کرد و با ایجاد یک اتحاد راهبردی با روسیه، یکپارچگی و آینده کشورمان را تضمین کنیم.

اگر غرب به هدف خود برسد و روسیه را به زانو درآورد، آنگاه آسانتر می تواند ایران را زیر فشار بگذارد چراکه دیگر قدرتی مانند روسیه نیست که (دستکم بر روی کاغذ) بتواند جلوگیر آنها باشد. و اگر غرب نتواند روسیه را به زانو درآورد، آنگاه ایران باید منتظر واکنش های منفی روسیه باشد و حتی امکان این نیز وجود دارد که روسیه به غرب در مورد ایران چراغ سبز نشان بدهد و همان بلایی بر سر ایران بیاید که بر سر لیبی آمد.

قذافی در روزهای آخر حکومت که در تله غرب افتاده بود و راه پس و پیش نداشت، هی تهدید می کرد که به روسیه نزدیک خواهد شد و با این کشور اتحاد فلان و بهمان خواهد بست. ولی برخلاف انتظار همگان روسیه هیچ واکنش (مثبت) رسمی نسبت به آن نشان نمی داد.

در واقع دلیل اصلی تصمیم روسیه، رویدادهای پشت پرده ای بود که چندی پیش رخ داده بود و در آن، قذافی که در آن زمان دوست غرب بشمار می آمد و غربی ها او را (مانند حسن روحانی و جواد ظریف امروز) چپ و راست تکریم می کردند، دستکم در چند مورد در کار "گازپروم" کارشکنی کرده بود و دست روسیه را (در برابر غرب) در حنا گذاشته بود. در واقع قذافی به پوتین نارو زد و نتیجه اش را هم دید.

روسیه در آن زمان غیر مستقیم از راه فرانسه به غرب چراغ سبز نشان داد (فراموش نکنیم که در شبی که قرار بود متحدان غربی در مورد لیبی تصمیم بگیرند، هنوز جلسه پایان نیافته بود که در میان شگفتی دیگر اعضای گروه بویژه ایتالیا، اعلام شد که میراژهای فرانسوی در حال عملیات در لیبی هستند!) در ضمن ایتالیا یکی از بازندگان رویداد لیبی و سرنگونی قذافی بود.

روسیه در جریان لیبی، هم گذاشت تا قذافی را سرنگون کنند و هم پس از سرنگونی قذافی، آن را به عنوان امتیازی در برابر غرب به کار گرفت و غرب را مجبور کرد تا در جریان پس گرفتن کریمه، نتواند دست به اقدام چشمگیری بزند.

در سرنگونی قذافی، دولت فرانسه هماهنگ کننده اصلی و یکی از فعال ترین اعضای ناتو بود که با دسیسه های برنامه ریزی شده خود لیبی را به ویرانی کشاند. البته پس از سرنگونی قذافی، فرانسه هم بیشترین سهم از دارایی های لیبی در بانک های اروپا را به خود اختصاص داد.

هم اکنون نیز فرانسوی ها در میان کشورهای غربی، بیشترین رابطه را با دولت روحانی دارند. سیاستمداران فرانسوی که چپ و راست وارد تهران می شوند، حسن روحانی و جواد ظریف را به همان جایی می کشانند که قذافی را کشاندند.

نگرانی از این نیست که چه بر سر حسن روحانی و جواد ظریف خواهد آمد. نگرانی از این است که با دسیسه های آشکار و پنهان غرب، چه بر سر ایران و ملت آن خواهد آمد؟

البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن این که غرب و روسیه به گونه ای با هم کنار بیایند و به صلاح خود ببینند که دست از دشمنی با یکدیگر بردارند. در این مورد که دیگر نتیجه اش کاملا آشکار است و ما ایرانی ها حتی پیش تر هم آن را آزموده ایم و هنوز که هنوز است از نتایج شوم آن رنج می بریم(قرارداد ترکمانچای).

اتفاقا همان زمان نیز همین فرانسوی ها بودند که توسط مزدوارن آخوند خود (حسن روحانی های آن زمان) ایران را تحریک کردند تا به جنگ با روسیه برود. زمانی هم که با روسیه کنار آمدند، پشت ایران را خالی کردند و سبب شدند تا بخش بزرگی از خاک ایران از دست برود. به نظر می رسد که تاریخ دارد دوباره تکرار می شود.

هم میهنان گرامی،
نگذاریم کسانی مانند آخوندک حسن روحانی و وزیرک فیسبوک باز جواد ظریف، ایران را به ویرانی بکشانند. غرب مدتهاست که می خواهد ایران را چند پاره کند. یکی از دلایلی که تا کنون نتوانسته است به این هدف خود برسد، این است که ایران با روسیه رابطه دارد. هر چند که این رابطه آن چنان که باید سفت و محکم نیست. ولی غرب می خواهد همین رابطه را نیز از میان بردارد تا دستش را برای عملیات سپسین (بعدی) خود باز نماید. بهوش باشیم، آنها در اندیشه ما نیستند.

شرایط کنونی منطقه و جهان به گونه ای در هم تنیده و پیش رفته است که منافع ملی ایران و روسیه در یک جهت قرار گرفته اند. روسیه کنونی از فروپاشی ایران نه تنها سودی نمی برد، بلکه آن را به عنوان تهدیدی برای منافع خود نیز به شمار می آورد. باید از این فرصت استفاده کرد و با ایجاد اتحاد راهبردی با روسیه، یکپارچگی و آینده کشورمان را تضمین کنیم.

وگرنه راهی که آخوندک روحانی و وزیرک ظریف در پیش گرفته اند ما را به همان جایی خواهد برد که آخوندهای دوره قاجار، ایران را با فتوای جنگ با روسیه و دشمنی بیهوده با همسایه شمالی بردند.

بیهوده نیست که فرانسوی ها دوباره راه ایران را در پیش گرفته اند و بیهوده هم نیست که میهن پرستان ایرانی، توافق وین را یک ترکمانچای ننگین دیگر می نامند!

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

__________________
____________________________________________________

Jāygoziniye gāze Russiye bā gāze Irān:
Az houle halim dar dig nayoftim

Ettehāde rāhbordiye Irān va Russiye be sude
mellathāye har do keshvar ast
Ruznāmehāye khāreji neveshteand ke Urupāyihā barāye jāygoziniye gāze Russiye, dar sadade vāred kardane gāz az Irān hastand.

Ruznāmehāye dākheli ham, be viĵe ānhāyi ke dasteshān dar jibe doulat ast, sar az pā nashnākhte, hesābi ebrāze shādmāni kardeand va in khabar rā be guneyi bāztāb dādeand ke engār qarār ast az hamin fardā Irān millionhā dolār be jib bezanad va bā ān nābesāmānihāye keshvar rā bartaraf konad!

Vāqeiyate dāstān amma, be guneye digari ast! Dar vāqe in dāmi ast ke Gharb barāye Irān gostarde ast. Agar Irān dar in dām bioftad, bā daste khodash, gurash rā kande ast. Hadafe Gharb az in bāzihā tanhā in ast ke Irān rā be onvāne abzāri arzān barāye ruyāruyi bā Russiye be kār begirad. Dar in surat, natijeye in ruyāruyi har che bāshad, bāzandeye asliye ān Irān ast!

Sharāyete konuniye Mantaqe va jahān be guneyi dar ham tanide va pish rafte ast ke manāfeye melliye Irān va Russiye dar yek jahat qarār gerefteand. Russiyeye konuni az forupāshiye irān na tanhā hich sudi namibarad, balke ān rā be onvāne tahdidi barāye manāfeye melliye khod niz be shomār miāvarad. Bāyad az in forsat estefāde kard va bā ijāde yek ettehāde rāhbordi bā Russiye, yekpārchegi va āyandeye keshvaremān rā tazmin konim.

Agar Gharb be hadafe khod beresad va Russiye rā be zānu darāvarad, āngāh āsāntar mitavānad Irān rā zire geshār begozārad.

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

______________________________

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزینه نام / آدرس اینترنتی را زده و نام خود را وارد کنید.