۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

همبستری با زن تا شش ساعت پس از مرگ او

نگاهی به خبر زیر بخوبی نشان می دهد خاور میانه ای که برای ما در نظر گرفته اند چه دوزخی است و چه آشی برای مردم نگون بخت این منطقه پخته اند:

برگردان خبر:
سایت رادیو تلویزیون هلند

افزوده شده در: پنجشنبه، ۲۶ آوریل ۲۰۱۲ ساعت ۱۱:۴۳

شورای ملی زنان مصر در مورد لایحه ای که به مردان اجازه می دهد با همسر درگذشته اشان همبستر شوند خشمگین است.

لایحه پیشنهادی به مردان اجازه می دهد تا شش ساعت پس از مرگ همسرشان با وی سکس و رابطه جنسی داشته باشند. این شورا از پارلمان مصر خواسته است تا پیشنهاد را رد کند.

گویا درخواست دهنده از ایده های یک روحانی مسلمان مراکشی الهام گرفته است .او سال گذشته گفته بود که "همبستری بدرود" میان زن و مرد مجاز است. گفته می شود که شانس موافقت با این پیشنهاد در پارلمان مصر کم است.

جدایی
شورای ملی زنان همچنین مخالف پیشنهادی است که قصد دارد زناشویی با دختران را از چهارده سالگی قانونی کند.
اکنون که اکثریت نمایندگان پارلمان مصر از مسلمانان افراطی و بنیادگرا تشکیل شده است، زنان زیر فشار بسیاری هستند. آنها (مسلمانان بنیادگرای پارلمان مصر) همچنین می خواهند قانونی را که طلاق به درخواست زن و بدون اجازه شوهر را ممکن می سازد ملغی کنند.

براستی که آدم می ماند چه بگوید! گاهی بنظر می رسد که در دنیای کافکا بسر می بریم!

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

________________________
____________________________________________________

Hambestari bā zan tā shesh sāat pas az marge u

Negāhi be khabare zir be khubi neshān midahad Khāvare Miāneyi ke barāye mā dar nazar gerefteand che duzakhi ast va che āshi barāye mardome negunbakhte in mantaqe pokhteand:

Bargardāne khabar:
Sāyte Rādio televizione Holand

Afzude shode dar: 26 Āvril 2012 sāate 11:43

Shourāye Melliye zanāne Mesr dar mourede lāyeheyi Ke be mardān ejāze midahad bā hamsare dargozashteshān hambestar shavand khashmgin ast.

Lāyeheye pishnahādi be mardān ejāze midahad tā shesh sāat pas az marge hamsareshān bā vey seks va rābeteye jensi dāshte bāshand. In Shourā az pārlemāne Mesr khāste ast tā pishnahād rā radd konad.

Guyā darkhāst dahande az idehāye yek rouhāniye mosalmāne Marākeshi elhām gerefte ast. U sāle gozashte gofte bud ke “hambestariye bedrud” miāne zan va mard mojāz ast. Gofte mishavad ke shānse movāfeqat bā in pishnahād dar pārlemāne Mesr kam ast.

Jodāyi
Shourāye Melliye zanān hamchonin mokhālefe pishnahādi ast ke qasd dārad zanāshuyi bā dokhtarān rā az chahārdah sālegi qānuni konad.
Aknun ke aksariyate namāyandegāne pārlemāne Mesr az mosalmānāne efrāti va bonyādgarā tashkil shode ast, zanān zire feshāre besyāri hastand.
Ānhā (mosalmānāne bonyādgarāye pārlemāne Mesr) hamchonin mikhāhand qānunu rā ke talāq be darkhāste zan va bedune ejāzeye shouhar rā momken misāzad, molghā konand.

Be rāsti ke ādam mimānad che beguyad! Gāhi be nazar mirasad ke dar donyāye Kāfkā besar mibarim!

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

۵ نظر:

  1. پس از انتشار این خبر در رسانه های جهانی که سبب سرافکندگی کشور و ملت مصر شد، برخی از رهبران دینی و سیاسی این کشور تصمیم گرفتند با آن مقابله کنند. بخش دینی این گروه که بیشتر در فضای مجازی و اینترنت فعالیت می کرد، زیر نظر "الازهر" اداره و هدایت می شد. بخش سیاسی آن نیز در سفارت مصر در انگلستان قرار داشت و فعالیت های سیاسی و حقوقی این گروه از لندن هماهنگی و مدیریت می شد.

    پاسخحذف
  2. یک ماه پس از انتشار خبر، در سفارت مصر در انگلستان، با شکایت از روزنامه "دیلی میل" و با استفاده از وکلای مجرب موفق شد این روزنامه را مجبور کند، خبر مذکور را "اصلاح" کند.

    همزمان نیز جریانی هماهنگ در اینترنت راه افتاد و این خبر را "دروغ محض" خوانده و آن را ساخته و پرداخته "اسراییلی ها" به هدف بدنام کردم مصر در دید ملتهای جهان دانست.

    پاسخحذف
  3. ولی همان گونه که در خبر "اصلاح شده" دیلی میل نیز دیده می شود، پیداست که "تغییرات" داده شده تنها به دلیل فشار دادگاه بوده است. حتی سفارت مصر در لندن به جای این که تکذیب نامه پارلمان مصر را رو کند، به این اشاره کرده است که این گونه کارها در اسلام حرام است و به همین دلیل نیز این خبر نمی تواند واقعی باشد!!
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2135434/Egypts-plans-farewell-intercourse-law-husbands-sex-DEAD-wives-branded-completely-false.html

    پاسخحذف
  4. در دیدگاههایی که در اینترنت گذاشته شد نیز، بیشتر بازدید کنندگان بر این باور بودند که این گونه پیشنهادات از سوی نمایندگان تندرو بنید نیست و نمی توان خبر را سرتا پا ساختگی و دروگ محض خواند. به قول معروف: تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!

    پاسخحذف
  5. افزون بر آن، با همه فعالیت هایی که مصری ها انجام دادند، بخش انگلیسی "العربیه" که به عنوان منبع اصلی این خبر شناخته می شود حاضر نشد که خبر را از روی سایت خود بردارد و یا آن را "ساختگی" اعلام کند. هنوز پس از دو سال این خبر را می توان در تارنمای العربیه دید:
    http://english.alarabiya.net/articles/2012/04/25/210198.html
    واقعیات را نمی توان برای همیشه پنهان کرد. این را اکنون "الازهر" و سفارت مصر در لندن هم خوب می دانند.

    پاسخحذف

گزینه نام / آدرس اینترنتی را زده و نام خود را وارد کنید.