۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

تیشه به ریشه خود نزنیم

صحنه دلخراش کشته شدن
مردی به دست همسرش در خیابان
چندی پیش در اخبار آمده بود که جوانی در یکی از کشورهای اروپایی، مادرش را به گونه ای دلخراش کشته و پوست او را با حوصله و دقت بسیار از بدنش جدا کرده بود. این جوان که گویا از بیماری روانی رنج می برده پوست مادرش را به گونه ای ناخوشایند در خیابان به دنبال خود می کشیده است. این خبر بسیار کوتاه نوشته شده و هیچگونه عکسی، نه از آن که کشته شده بود و نه از آن که کشته بود، آن را همراهی نمی کرد

چندی پیش زنی در یکی از شهرهای ایران، شوهرش را به گونه ای دلخراش در خیابان کشت. فیلم این خبر که در یوتیوب گذاشته شده بود بینندگان بسیاری از درون و بیرون از کشور داشت. هیچ توضیحی در باره انگیزه این زن و یا این که این مرد معتاد بوده یا نه، و حتی زمان و مکان رویداد داده نشده بود. در بخشی از فیلم به روشنی دیده می شد که زن پس از هر بار نفس کشیدن شوهرش، با کارد ضربه ای به قلب یا گردن او می زد. نخستین احساسی که پس از دیدن این فیلم به آدمی دست می دهد آمیزه ای است از احساس چندش آور بی ارزش بودن جان آدمی و احساس بی امنیتی و ناامیدی نسبت به دیگر آدمها. بویژه اینکه حاضرین در صحنه به گونه ای شگفت انگیز، خونسردانه مرگ آدمی دیگر را نگاه کرده و کاری انجام نمی دهند. چندش آور ترین بخش فیلم، زمانی است که نیروهای پلیس با دیدن کارد در دست زن، پس رفته و تنها به نگاه کردن اکتفا می کنند

با گذاشتن این دو خبر در کنار یکدیگر، به آسانی می توان تفاوت برخورد ما و دیگران، با پدیده هایی از این دست را دید. در حالی که دیگران می کوشند با ریشه یابی ناهنجاریها و بکار گیری آن در حل این گونه مشکلات با دیدی سازنده رویدادها را تجزیه و تحلیل کنند، ما بدون اینکه به نتایج کارمان بیاندیشیم، این گونه اخبار را با آب و تاب فراوان در رسانه های همگانی قرار داده و دلمان خوش است که داریم افشاگری می کنیم. بدون آنکه حتی از خود بپرسیم چه چیزی و چه کسی را می خواهیم افشا کنیم

مگر نه این است که با پخش این گونه فیلمها، اندک آبرویی که برای ایران و ایرانی به جا مانده است نیز از دست می رود؟ یا فکر می کنید که حکومت اسلامی با این "افشگریها" خجالت کشیده و دست از جنایت بر می دارد؟ آیا می پندارید کسانی مانند خامنه ای، رفسنجانی، یزدی، جنتی و آخوندهایی از این دست، از این که مردم دنیا، ملت ایران را به چشم وحشی و جنایتکار نگاه کنند نگران می شوند؟ کدام یک از این گونه فیلمها تا کنون توانسته است مشکلات ما را برطرف کند؟

با این گونه فیلمها، تنها چهره زشت و نادرستی از میهن وملتمان به دنیا نشان داده و نام ایران و ایرانی را در ذهن آنها با خشونت، جنایت و وحشیگری مترادف می سازیم. چیزی که دشمنان ما سالانه میلیونها ریال و درهم هزینه آن می کنند

هم میهنان گرامی،
هیچ به این اندیشیده اید که این گونه فیلمها چه اثرات بدی بر جای خواهند گذاشت؟ هیچ به این اندیشیده اید که در آینده چقدر باید وقت و هزینه بگذاریم تا بتوانیم این برداشت بد را از ذهن مردم دنیا پاک کنیم؟

این گونه فیلم ها تنها نتایج منفی در بر دارند و نه تنها نام ایران و ایرانی را در دنیا خرابتر می کنند بلکه ملت را نیز افسرده کرده و ناامیدتر می سازند.

هر چند در ایران اسلام زده، این گونه جنایات فراگیر شده و همه روزه رخ می دهد ولی در دیگر کشور ها نیز این گونه ناهنجاریها پیش می آید. تفاوت اینجاست که آنها هوشمندانه با آن برخورد کرده و از آن درس می گیرند ولی ما با پخش سراسری آن نه تنها نتیجه مثبتی از آن نمی گیریم بلکه ملتمان را نیز با این گونه فیلمهای ناگوار ناامید تر کرده و از نظر روانی فلج می سازیم.

این درست همان چیزی است که حکومت پلید اسلامی می خواهد. این یکی از ترفندهای اسلام است که با جلوگیری از شادی و خنده ملت، آنها را ناامید کرده و از نظر روانی به زیر سلطه خود می گیرد. هیچ به این اندیشیده اید که چرا در اسلام اینهمه روز عزا و سوگواری وجود دارد؟ هم میهنان گرامی بیایید از گذاشتن این گونه فیلمها در اینترنت خودداری کرده و بیش از این تیشه به ریشه خود نزنیم

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

________________________
____________________________________________________

TISHE BE RISHEYE KHOD NAZANIM!

Sahneye delkharāshe koshte shodane
mardi be daste hamsarash dar khiābān
Chandi pish dar akhbār āmade bud ke javāni dar yeki az keshvarhāye Urupāyi, mādarash rā be guneyi delkharāsh koshte va puste u rā bā housale va deqqate besyār az badanash jodā karde bud. In javān ke guyā az bimāriye ravāni ranj miborde, puste mādarash rā be guneyi nākhoshāyand dar khiābān be donbāle khod mikeshide ast. In khabar besyār kutāh neveshte shode va hich gune aksi, na az ān ke koshte shode bud va na az ān ke koshte bud, ān rā hamrāhi namikard.

Chandi pish zani dar yeki az shahrhāye Irān, shouharash rā be guneyi delkharāsh dar khiābān kosht. Filme in khabar ke dar YouTube gozāshte shode bud, binandegāne besyāri az darun va birun az keshvar dāsht. Hich touzihi dar bāreye angizeye in zan va yā in ke in mard motād bude yā na, va hattā zamān va makāne ruydād dāde nashode bud. Dar bakhshi az film be roushani dide mishod ke zan pas az har bār nafas keshidane shouharash, bā kārd zarbeyi be qalb yā gardane u mizad.

Nokhostin ehsāsi ke pas az didane in film be ādami dast midahad, āmizeyi ast az ehsāse chendeshāvare biarzesh budane jāne ādami va ehsāse biamniyati va nāomidi nesbat be digar ādamhā. Beviĵe in ke hāzerin dar sahne be guneyi shegeftangiz, khunsardāne marge ādami digar rā negāh karde va kāri anjām namidahand. Chendeshāvartarin bakhshe film zamāni ast ke niruhāye polis bā didane kārd dar daste zan, pas rafte va tanhā be negāh kardan ektefā mikonand.

Bā gozāshtane in do khabar dar kenāre yekdigar, be āsāni mitavān tafāvote barkhorde mā va digarān, bā padidehāyi az in dast rā did. Dar hāli ke digarān mikushand bā risheyābiye nāhanjārijā va bekārgiriye ān dar halle in gune moshkelāt, bā didi sāzande ruydādhā rā tajziye va tahlil konand, mā bedune in ke be natāyeje kāremān biandishim, in gune akhbār rā bā ābotābe farāvān dar resānehāye hamegāni qarār dāde va delemān khosh ast ke dārim efshāgari mikonim. Bedune ān ke hattā az khod beporsim che chizi va che kasi rā mikhāhim efshā konim!

Magar na in ast ke bā pakhshe in gune filmhā, andak āberuyi ke barāye Irān va Irāni bejā mānde ast niz az dast miravad? Yā fekr mikonid ke hokumate Eslāmi bā in gune "efshāgarihā" khejālat keshide va dast az jenāyat barmidārad? Āyā mipendārid kasāni mānande Khāmeneyi, Rafsanjāni, Yazdi, Jannati va ākhundhāyi az in dast, az in ke mardome donyā mellate Irān rā be chashme vahshi va jenāyatkār negāh konand negarān mishavand? Kodām yel az in gune filmhā tā konun tavāneste ast moshkelāte mā rā bartaraf kond?

Bā in gune filmhā tanhā chehreye zesht va nādorosti az mihan va mellatemān be donyā neshān dāde va nāme Irān va Irāni rā dar zehne ānhā bā khoshunat, jenāyat va vahshigari motarādef misāzim. Chizi ke doshmanāne mā sālāne milionhā Riāl va Derham hazineye ān mikonand.

Hammihanāne gerāmi, hich be in andishideid ke in gune filmhā che asarāte badi bar jāy khāhand gozāsht? Hich be in andishideid ke dar āyande cheqadr bāyad vaqt va hazine begozārim tā betavānim in bardāshte bad rā az zehne mardome donyā pāk konim?

In gune filmhā tanhā natāyeje manfi dar bar dārand va na tanhā nāme Irān va Irāni rā dar donyā kharābtar mikonand balke mellat rā niz afsorde karde va nāomidtar misāzand.

Harchand dar Irāne Eslām zade, in gune jenāyāt farāgir shode va hameruze rokh midahad vali dar digar keshvarhā niz in gune nāhanjārihā pish miāyad. Tafāvot injāst ke ānhā hushmandāne bā ān barkhord karde va az ān dars migirand, vali mā bā pakhshe sarāsariye ān, na tanhā natijeye mosbati az ān namigirim balke mellatemān rā niz bā in gune filmhāye nāgovār, nāomidtar karde va az nazare ravāni falaj misāzim.

In dorost hamān chizi ast ke hokumate palide Eslāmi mikhāhad. In yeki az tarfandhāye Eslām ast ke bā jelougiri az shādi va khandeye mellat, ānhā rā nāomid karde va az nazare ravāni be zire solteye khod migirad. Hich be in andishideid ke cherā dar Eslām inhame ruze azā va sugvāri vojud dārad?

Hammihanāne gerāmi, biāyid az gozāshtane in gune filmhā dar internet khoddāri karde va bish az in tishe be risheye khod nazanim!

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزینه نام / آدرس اینترنتی را زده و نام خود را وارد کنید.