۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

بازی ترکیه - اسرائیل و جنبش ملت ایران

رویداد روز دوشنبه و حمله اسراییل به  یک کشتی ترک و کشتن گروهی از سرنشینان آن، اعتراض بسیاری از مردم، از جمله هم میهنان ما را برانگیخت. بسیاری نیز از خود می پرسند آیا این رویداد بر مبارزه ملت ایران تاثیر نخواهد گذاشت. آیا این رویداد حواس ملت ایران را به خود جلب نخواهد کرد و آنها را از مبارزه بر ضد جمهوری اسلامی باز نخواهد داشت؟ اصولا چنین رویدادهایی را چگونه باید ارزیابی کرد و در برابر آنها چه واکنشی باید داشت؟در اینکه اسراییل سگ هاری است که تنها زبان زور را می فهمد تردیدی نیست. در واژه نامه حاکمان کنونی اسراییل هر واژه ای بجز واژه زور، به معنی تسلیم می باشد. در این نیز نباید تردید داشت که اسراییل، این خصلت را از صاحب اصلی اش آمریکا یاد گرفته، که خود جنایات هیروشیما و ناکازاکی را در کارنامه اش دارد. ولی این دلیل بر این نمی شود که ما با این رویداد، احساسی برخورد کرده و با اشتباه در ارزیابی، خود را گمراه کنیم. این گونه رویدادها را باید در چارچوب کلی نگریست و با در نظر گرفتن ارتباط و پیوند آنها با دیگر رویدادهای جهان مورد ارزیابی قرار داد. دنیا در حال یک دگرگونی بزرگ است. این دگرگونی دارد کم کم خود را در همه عرصه ها، از سیاست و اقتصاد گرفته تا فناوری و هنر، نشان می دهد. جایگاه سنتی کشورهای دارای قدرت دارد کم کم تغییر پیدا می کند. بازیگران تازه ای مانند چین، هند و برزیل دارند معادلات سنتی تقسیم قدرت در دنیا را به هم می زنند. کشورهای گوناگون دیگر نیز از هم اکنون برای آینده و گرفتن جایگاهی بهتر به تکاپو افتاده و دست به کار شده اند. این گونه دگرگونیها در درازای تاریخ بارها روی داده و این بر نیز تاریخ راه خودش را خواهد پیمود.  اگر رویداد روز دوشنبه را از این دریچه نگاه کنیم، پی می بریم که این نیز بخشی از برنامه درازمدت ترکیه برای نفوذ بیشتر درخاور میانه به هدف دست یافتن به جایگاهی بهتر در تقسیم قدرت آینده است. جایگاهی که ایران نیز سالهاست روی آن برنامه ریزی می کند. این برنامه تنها پس از انقلاب سال ۵۷، میلیاردها دلار هزینه روی دست ملت ایران گذاشته است. ایران با سرمایه گزاری در کشورهایی مانند لبنان و سوریه به همانجایی می خواهد برسد که ترکیه خواهان آن است. به سخن دیگر در این مورد، ترکیه رقیب جدی ایران است. در گذشته، ایران رقبای دیگری از جمله اسراییل داشت که دگرگونی سال ۵۷ همه چیز را به سود اسراییل بهم زد. بیهوده نیست که می گویند اسراییل در پرورش روشنفکران ضد ملی چه در گروه مذهبی ها و چه چپی ها و ایجاد انقلاب در ایران سهم بزرگی داشته است. اسراییل هماهنگ با دیگر کشورهای غربی دکترین کارتر را به پیش برد و به هدفش رسید. دکترینی که بر اسلامیزه کردن کشورهای منطقه به هدف کنترل آنها پایه ریزی شده و هنوز نیز ادامه دارد. نگاهی به گفتگوهای شاه بویژه در باره نفوذ لابی اسراییل در آمریکا این دیدگاه را روشنتر می کند. فراموش نکنیم که جیمی کارتر دست پخت همین لابی اسراییلی بود که سرانجام با خیانت به شاه و کشور ایران بزرگترین ضربه را به این ملت وارد آورد.


تکاپو و تلاش اسراییل البته در جایگاهی بهتر از گذشته همچنان ادامه دارد. جایگاهی که به بهای طرد ایران از صحنه رقابت به دست آورده است. ترکیه نیز دارد به هر چیزی چنگ میزند تا جایگاه خود را تضمین کند. همان گونه که ایران دارد از نان شب ملتش می زند تا به اهدافش برسد. تنها یک اختلاف اساسی در تکاپوی ایران با دیگر کشورها وجود دارد و آن دیدگاه جمهوری اسلامی است. دیدگاهی که نه بر اهداف میهنی و ملی بلکه بر اهداف مذهبی پایه ریزی شده است. به بیان دیگر حکومت اسلامی به آینده مسلمین می اندیشد و نه به آینده ملت ایران. این را  نیز بارها خود خمینی در مناسبت های گوناگون آشکارا بیان کرد. آخوندها چه با عمامه و چه بی عمامه،  کشور ایران را جایگاهی مناسب برای رسیدن به اهداف مذهبی خود دیدند. کشوری نفتخیز و پهناور که دارای جمعیت جوان بزرگی است. هم نفت و گاز دارد و هم جوانانی که میشود از آنها فدایی اسلام ساخت. ملتی مذهبی که بسیار باهوشند ولی از ساده ترین نژاد های روی زمین می باشند. آخر خودتان داوری کنید مگر میشود از این لقمه چرب و نرم گذشت؟ از سوی دیگر رقبای ایران می دانستند که بهترین روش حکومتی که بتواند ایران را پس نگاه دارد یک حکومت مذهبی اسلامی است. آنها هیچگونه مشکلی با حکومت اسلامی ندارند. حکومت اسلامی با سیاستی که در پیش گرفته است ایران را خواهی نخواهی از رقبایش پس خواهد انداخت. این را ترکیه نیز متوجه شده است. آنها درست بر عکس آخوندها، اسلام را به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف ملی اشان به کار گرفته اند و با یاری آن دارند نفوذ خود را در منطقه افزایش می دهند. در مورد ایران موضوع بسیار روشن است. تنها سیاستی می تواند پیشرفت داشته باشد که بر پایه اهداف ملی باشد و چنین سیاستی را تنها حکومتی می تواند پیاده کند که غیر دینی و بر پایه میهن پرستی و دمکراسی باشد. تا زمانی که چنین حکومتی نداشته باشیم هر تلاش و تکاپوی سیاسی، آب در هاون کوبیدن است. تا زمانی که در چنین جایگاهی قرار داریم، وظیفه اصلی مان، مبارزه و تلاش برای دستیابی به حکومتی غیر دینی و ملی بر پایه میهن پرستی و دمکراسی است.  آشکار است که برای رسیدن به چنین آرمانی، باید کار کرد و زحمت کشید، باید روشنگری کرد، باید شعار  نویسی کرد، باید شبنامه پخش کرد و باید ۲۲ خرداد به خیابانها رفت و فریاد آزادی سرداد.اهورامزدا ایرانزمین را از دشمن، دروغ و خشکسالی نگاه دارد 

Rāyānāme:
Bāziye Torkiye – Esrāil va jonbeshe mellate Irān

Ruydāde ruze Doshanbe va hamleye Esrāil be yek kashtiye Tork va koshtane goruhi az sarneshināne ān, eeterāze besyāri az mardom az  jomle hammihanāne mā rā barangikht. Besyāri niz az khod miporsand āyā in ruydād bar mobārezeye mellate Irān taasir nakhāhad gozasht. Āyā in ruydād havāse mellate Irān rā be khod jalb nakhāhad kard va ānhā rā az mobāreze bar zedde jomhuriye eslāmi bāz nakhāhad dāsht? Osulan chonin ruydādhāyi rā chegune bāyad arzyābi kard va dar barābare ānhā che vākoneshi bāyad dāsht?
Dar inke Esrāil sage hāri ast ke tanhā zabāne zur rā mifahmad tardidi nist. Dar vāĵenāmeye hākemāne konuniye Esrāil har vāĵeyi bejoz vāĵeye zur, be maaniye taslim mibāshad. Dar in niz nabāyad tardid dāsht ke Esrāil, in kheslat rā az sāhebe asliash Āmrikā yād gerefte, ke khod jenāyāte Hiroshimā va Nākāzāki rā dar kārnāmeash dārad. Vāli in dalil bar in namishavad ke mā bā in ruydād, ehsāsi barkhord karde va bā eshtebāh dar arzyābi, khod rā gomrāh konim. In gune ruydādhā rā bāyad dar chāchube kolli negarist va bā dar nazar gereftane ertebāt va peyvande ānhā bā digar ruydādhāye jahān mourede arzyābi qarā dād.
Donyā dar hāle yek degarguniye bozorg ast. In degarguni dārad kamkam khod rā dar hameye arsehā, az siāsat va eqtesād gerefte tā fanāvari va honar, neshān midahad. Jāygāhe sonnatiye keshvarhāye dārāye qodrat, dārad kamkam taghyir peydā mikonad. Bāzigarāne tāzeyi mānande Chin, Hend va Berzil dārand moādelāte sonnatiye taqsime qodrat dar donyā rā be ham mizanand. Keshvarhāye gunāgune digari niz az ham aknun barāye āyande va gereftane jāygāhi behtar be takāpu oftāde va dast be kār shodeand. In gune degargunihādar derāzāye tārikh bārhā ruy dāde ast va in bār niz tārikh rāhe khodash rā khāhad peymud.
Agar ruydāde ruze Doshanbe rā az in dariche negāh konim, pey mibarim ke in niz bakhshi az barnāmeye derāzmoddate Torkiye barāye nofuze bishtar dar Khāvare Miāne be hadafe dast yāftan be jāygāhi behtar dar taqsime qodrate āyande ast. Jāygāhi ke Irān sālhāst ruye ān barnāmerizi mikonad. In barnāe tanhā pas az enqelābe sāle 57, miliārdhā dolār hazine ruye daste mellate Irān gozāshte ast. Irān bā sarmāyegozāri dar keshvarhāyi mānand Lobnān va Suriye be hamān jāyi mikhāhad berasad ke Torkiye khāhāne ān ast. Be sokhane digar dar in moured, Torkiye raqibe jeddiye Irān ast. Dar gozashte, Irān roqabāye digari az jomle Esrāil dāsht ke degarguniye sāle 57 hame chiz rā be sude Esrāil be ham zad. Bihude nist ke miguyand Esrāil dar parvareshe roushanfekrāne zedde melli che dar goruhe mazhabiha va che chapihā va ijāde enqelāb dar Irān sahme bozorgi dāshte ast. Esrāil hamāhang bā digar keshvarhāye gharbi, doktorine Carter rā be pish bord va be hadafash rasid. Doktorini ke bar eslāmize kardane keshvarhāye mantaqe be hadafe kontorole ānhā pāyerizi shode va hanuz niz edāme dārad. Negāhi be goftoguhāye Shāh beviĵe dar bāreye nofuze lābiye Esrāil dar Āmrikā in didgāh rā roushantar mikonad. Farāmush nakonim ke Jimmy Carter dastpokhte hamin lābiye Esrāili bud ke saranjām bā khiānat be Shāh va keshvare Irān bozorgtarin zarbe rā be in mellat vāred āvard.


  
Takāpu va talāshe Esrāil albatte dar jāygāhi behtar az gozashte hamchonān edāme dārad. Jāygāhi ke be bahāye tarde Irān az sahneye reqābat be dast āvarde ast. Torkiye niz dārad be har chizi chang mizanad tājāygāhe khod rā tazmin konad. Hamān gune ke Irān dārad az nāne shabe mellatash mizanad tā be ahdāfash berasad. Tanhā yek ekhtelāfe asāsi dar takāpuye Irān bā digar keshvarhā vojud dārad va ān didgāhe jomhuriye eslāmi ast. Didgāhi ke na bar ahdāfe mihani va melli balke bar ahdāfe mazhabi pāyerizi shode ast. Be bayāne digar hokumate eslāmi be āyandeye moslemin miandishad va na be āyandeye mellate Irān. In rā niz bārhā khode Khomeyni dar monāsebathāye gunāgun āshkārā bayān kard. Ākhundhā che bā ammāme va che bi ammāme, keshvare Irān rā jāygāhi monāseb barāye rasidane be ahdāfe mazhabiye khod didadnd. Keshvari naftkhiz va pahnāvar ke dārāye jamiyate javāne bozorgi ast. Ham naft va gāz dārad va ham javānāni ke ke mishavad az ānhā fedāyiye eslām sākht. Mellati mazhabi ke besyār bāhushand vali az sādetarin neĵādhāye ruye zamin mibāshand. Ākher khodetān dāvari konid. Magar mishavad az in loqmeye charbo narm gozasht?
Az suye digar roqabāye Irān midānestand ke behtarin raveshe hokumati ke betavānad Irān rāpas negāh dārad yek hokumate mazhabiye eslāmi ast. Ānhā hich moshkeli bā hokumate eslāmi nadārand. Hokumate eslāmi bāsiāsati ke dar pish gerefte ast Irān rā khāhi nakhāhi az roqabāyash pas khāhad andākht. In rā Torkiye niz motavajjeh shode ast. Ānhā dorost bar akse ākhundhā, eslām rā be onvāne abzāri barāye rasidan be ahdāfe melliyeshān be kār gerefteand va bāyāriye ān dārand nofuze khod rādar mantaqe afzāyesh midahand.
Dar mourede Irān mouzu besyār roushan ast. Tanhā siāsati mitavānad pishraft dāshte bāshad ke bar pāyeye ahdāfe melli bāshad va chonin siāsati rā tanhā hokumati mitavānad piāde konad ke gheyre dini va bar pāyeye mihan parasti va demokrāsi bāshad. Tā zamāni ke chonin hokumati nadāshte bāshim har talāsh va takāpuye siāsi, āb dar hāvan kubidan ast. Tā zamāi ke dar chonin jāygāhi qarār dārim, vazifeye asliyemān, mobāreze va talāsh barāye dastyābi be hokumati gheyre dini va melli bar pāyeye mihan parasti va demokrāsi ast.
Āshkār ast ke barāye rasidan be chonin ārmāni, bāyad kār kard va zahmat kashid, bāyad roushangari kard, bāyad shoārnevisi kard, bāyad shabnāme pakhsh kard va bāyad 22 Khordād be khiābān raft va faryāde āzādi sar dād.


Ahurāmazdā Irānzamin rā az doshman, dorugh va khoshksāli negāh dārad!

Rāyānāme: 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزینه نام / آدرس اینترنتی را زده و نام خود را وارد کنید.