۱۳۹۳ اسفند ۲۹, جمعه

نوروزتان شاد باد

نوروزتان شاد باد!
نوروز باستانی را به هم میهنان و همزبانان در همه جای دنیا شادباش گفته و آرزو می کنم که ایران بزرگ، چالش های کنونی را با پیروزی و سربلندی پشت سر بگذارد.

باشد که خردمان ما را راهنمایی کند و به ما نشان دهد که "راه یکی است و آن راستی است".

باشد که ما سرانجام دریابیم، تنها با بازگشت به دین و آیین نیاکان خود می توانیم دوباره به پیشرفت و سربلندی برسیم!

باشد که به اهمیت دین زرتشت برای ایران و فرهنگ ایرانی پی ببریم و بکوشیم به جای نگاه سطحی به دشواری ها، به یافتن ریشه های آنها بپردازیم!

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

__________________
____________________________________________________

Nouruzetān shād bād!

Nouruzetān shād bād!
Nouruze bāstāni rā be hammihanān va hamzabānān dar hame jāye donyā shādbāsh gofte va ārezu mikonam ke Irāne bozorg, chāleshhāye konuni rā bā piruzi va sarbolandi poshte sar begozārad.

Bāshad ke kherademān mā rā rāhnamāyi konad va be mā neshān dahad ke “rāh yeki ast va ān rāsti ast.”

Bāshad ke mā saranjām daryābim, tanhā bā bāzgasht be din va āyine niākāne khod mitavānim dobāre be pishraft va sarbolandi beresim.

Bāshad ke be ahammiyate dine Zartosht barāye Irān va farhange Irāni pey bebarim va bekushim be jāye negāhe sathi be doshvārihā, be yāftane rishehāye ānhā bepardāzim!

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

______________________________

۱۳۹۳ اسفند ۱۵, جمعه

سخنان نابخردانه نتانیاهو

نتانیاهو کشور، ملت و تاریخ باستان ایران
را هدف قرار داده است!
نتانیاهو در سخنرانی اخیر خود با تحریف و بازگویی گزینشی یک افسانه (که تاکنون هیچگونه دلیل تاریخی برای اثبات آن پیدا نشده است) به ایرانیان و گذشته آنها توهین کرده است.

پافشاری نتانیاهو بر کاربرد واژه "پارسی" به این معنی است که آنها تنها در ظاهر مخالف جمهوری اسلامی هستند ولی در واقع جمهوری اسلامی را بهانه ای قرار داده اند تا با آن فروپاشی ایران را زمینه سازی کنند.

پرونده اسرائیل در پیوند با ایران برخلاف آنچه که در ظاهر به نظر می رسد، پاک و بدون ایراد نیست. اسرائیل حتی در از میان رفتن حکومت شاه نقشی پنهان ولی بسیار مهم را بازی کرد:

اسرائیل در ایجاد فاصله میان دولت و ملت در زمان شاه که به رادیکال شدن هر چه بیشتر فضای سیاسی کشور منجر شد، نقش داشته است. حتی مراسم جشن دوهزار و پانصد ساله، که نه برای ملت، بلکه برای دولتمردان بیگانه برپا شده بود، شکاف میان ملت و دولت را دوچندان کرد. فراموش نکنیم که اسرائیلی ها، از مشاوران اصلی این جشن و مراسم مربوط به آن بودند!

فراموش نکنیم، هدف نتانیاهو و اسرائیل، حکومت دینی کنونی در ایران نیست. هدف نتانیاهو و اسرائیل، کشور، ملت و تاریخ باستانی ایران است. نباید در برابر آن خاموش بمانیم!

- بسیاری از ماموران سازمان امنیت کشور (که یکی از ارگانهای لازم برای هر حکومتی بشمار می رود) در زمان شاه به اسرائیل فرستاده می شدند و در آنجا آموزش می دیدند. درست پس از بازگشت همین آموزش دیده ها در اسرائیل بود که شکنجه های آنچنانی و سختگیری های بی مورد نسبت به زندانیان سیاسی افزایش چشمگیر و شگفت آوری پیدا کرد.
نتیجه آن هم این شد که فضای سیاسی کشور به سختی رادیکال شده و امکان هر گونه گفتگو و آشتی ملی را از میان برداشت. حتی کار به جایی رسید که رییس میانه رو و هوادار آشتی ملی که برای سازمان امنیت کشور تعیین شده بود را ترور کردند تا فضای ملتهب و دشمنانه آن زمان برجا بماند و ملت و حکومت روز به روز از یکدیگر فاصله بیشتری بگیرند. انگار که کسانی داشتند آگاهانه میان دولت و ملت ایران فاصله می انداختند. نقش اسرائیل در این میان بسیار مهم بود و هنوز هم هست، بویژه این که اسراییلی ها حتی پس از پیروزی انقلاب شوم ۵۷، مهره های خود ( که برخی از آنها را یهودیان پنهان تشکیل می دهند) را هنوز هم در دستگاههای مهم و کلیدی ایران نگاه داشته اند. (اتاق بازرگانی، بازار، پست های مهم اقتصادی وحتی دستگاههای مربوط به ورزش...را نگاهی بیاندازید آنها را پیدا خواهید کرد، حتی اگر پیشانی اشان از جای مهر پینه بسته باشد...)

-اسرائیل در پاگرفتن سازمانهای مربوط به اخوان المسلمین در ایران، از همان پیش از انقلاب دست داشته است (انتشارات مربوط به به سید قطب، خسروشاهی ...)

-اسرائیل با به کارگیری آگاهانه هالیوود در پس از انقلاب و ساخت و پخش فیلم های منفی در مورد ایران، همه تلاش خود را به کار گرفته است تا چهره ایران و ایرانیان را در نزد جهانیان خراب کند.

-پژوهشگران وابسته به اسرائیل، آگاهانه تاریخ ایران باستان را سانسور می کنند و زمانی هم که از آن سخنی به میان می آورند، به این منظور و هدف است تا چهره ایران کنونی و ایران باستان را در دید ملتهای دنیا منفی نشان دهند. کار به جایی رسید که برخی از مزدوران تاریخ نویس مرتبط با اسرائیل، حتی کوشیدند اصالت منشور کوروش بزرگ را نیز به پرسش بگیرند ولی خوشبختانه کوچکتر از آنی بودند که به جایی برسند.

- سازمانهای وابسته به اسرائیل در اروپا، از چند سال پیش، به گونه شگفت انگیزی، به هنگام نام بردن از خرابکاری های حکومت کنونی در ایران، به جای جمهوری اسلامی، عمدا از واژه پرشیا (پارس) استفاده می کنند. این کار آگاهانه است و آنها قصد دارند با این کار هدف اصلی خود، که بدنام کردن ایران و تاریخ کنونی و باستان آن است را به پیش ببرند.

- هدف اسرائیل ایجاد سرزمین یهودی از نیل تا فرات است. دو خط آبی بالا و پایین در پرچم اسرائیل گویای همین هدف آنها است. در این هدف اسراییلی ها، ایران را به عنوان مانع اصلی بر سر کار خود می دانند و به همین دلیل نیز خواهان ناتوانی، چندپارگی و فروپاشی ایران هستند.

-اسراییلی ها غیر مستقیم به پشتیبانی از جدایی طلبان ایران پرداخته اند و هنوز هم به این کار ادامه می دهند.

-سخنرانی اخیر نتانیاهو دست اسراییلی ها را به خوبی رو می کند و نشان می دهد که آنها نه مخالف جمهوری اسلامی، بلکه مخالف ملت، کشور و تاریخ ایران هستند. این گونه سخنرانی ها به خوبی نشان می دهد که اسرائیل اگر روزی روزگاری دستش برسد، بر سر ملت ایران کاری خواهد آورد که صد بار آرزوی غزه، صبرا و شتیلا را داشته باشد.
"روشنفکران" خام و خوش باور ما باید بدانند که دیگر جایی برای تعارف و پنهان کردن خود در پشت بهانه مبارزه با جمهوری اسلامی، باقی نمانده است. باید با صدای رسا و بدون هیچ گونه تعارفی، گندگویی های نتانیاهو و پشتیبانان او را مورد نکوهش قرار داد و به آنها یادآور شد که اولویت نخست ما یکپارچگی ایران است!

-"روشنفکران" خام و خوش باور ما باید بدانند که دیگر جایی برای تعارف و پنهان کردن خود در پشت بهانه مبارزه با جمهوری اسلامی، باقی نمانده است. باید با صدای رسا و بدون هیچ گونه تعارفی، گندگویی های نتانیاهو و پشتیبانان او را مورد نکوهش قرار داد و به آنها یادآور شد که اولویت نخست ما یکپارچگی ایران است. اگر روزی اسرائیل بخواهد به ایران دست درازی کند، با همه اختلافاتی که با آخوندهای جمهوری اسلامی داریم، به هم میهنان پاسدار، ارتشی و بسیجی خود خواهیم پیوست و به همان گونه رفتار خواهیم کرد که در جنگ هشت ساله صدام بر ضد ایران رفتار کردیم.
این که آخوندهایی در جمهوری اسلامی به ملت ستم روا داشته اند و کشورمان را به بدبختی کنونی انداخته اند، دلیل بر این نمی شود که تجاوز بیگانگان را به خاک میهن بپذیریم و با آنها همگام شویم. وانگهی، در میان پاسداران، ارتشی ها، بسیجیان، نیروهای انتظامی و ... درست در همین جمهوری اسلامی، کسانی پیدا می شوند که از میهن پرست ترین و میهن دوست ترین جوانان این کشور به شمار می آیند.

-این گونه سخنرانی ها، چه بخواهیم چه نخواهیم، دید مردم کوچه و بازار ایران را نسبت به یهودیان اسراییلی تغییر خواهد داد. باید بهوش باشیم که این دید بد، نسبت به هم میهنان یهودی ما نیز، گسترش پیدا نکند.

-بجاست که هم میهنان یهودی ما با نکوهش سخنان تحریک آمیز و نابخردانه نتانیاهو، نسبت به آن واکنش نشان داده و جایگاه خود را نسبت به ایران و گذشته آن روشن کنند. این کار دید مردم کوچه و بازار را نسبت به هم میهنان یهودی خود، از آنچه که هست، بهتر هم خواهد کرد و از سوی دیگر، از هرگونه ابهام و ناروشنی در آینده پیشگیری خواهد نمود.
دنیا برای همیشه به این گونه نخواهد ماند و ایران برای همیشه این گونه زیر فشار و مورد تحقیر نخواهد بود. هم میهنان یهودی ما بهتر است به آن روزها هم بیاندیشند و آینده خود و هم میهنانشان را در نظر داشته باشند. واقعیت این است که نتانیاهو، این آدمک نابخرد نیز همانند بسیاری از بدخواهان ایران در گذشته، روزی خواهد رفت و این ایران است که برجا می ماند.

-فراموش نکنیم، هدف نتانیاهو و اسرائیل، حکومت دینی کنونی در ایران نیست. هدف نتانیاهو و اسرائیل، کشور، ملت و تاریخ باستانی ایران است. نباید در برابر آن خاموش بمانیم!

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

__________________
____________________________________________________

Sokhanāne nābekhradāneye Netānyāhu

Netānyāhu keshvar, mellat va tārikhe
bāstāniye Irān rā hadaf qarār dāde ast!
Netānyāhu dar sokhanrāniye akhire khod bā tahrif va bāzguyiye gozineshiye yek afsāne (ke tākonun hichgune dalile tārikhi barāye esbāte ān peydā nashode ast) be Irāniān va gozashteye ānhātouhin karde ast.

Pāfeshāriye Netānyāhu bar kārborde vā5eye “Pārsi” be in maani ast ke ānhā tanhā dar zāher mokhālefe Jomhuriye Eslāmi hastand vali dar vāqe Jomhuriye Eslāmi rā bahāneyi qarār dādeand tā bā ān forupāshiye Irān rā zaminesāzi konand.

Parvandeye Esrāil dar peyvand bā Irān, barkhalāfe ān che ke dar zāher be nazar miresad, pāk va bedune irād nist. Esrāil hattā dar az miān raftane hokumate Shāh naqshi penhān vali besyār mohem rā bāzi kard:

Esrāil dar ijāde fāsele miāne doulat va mellat dar zamāe Shāh ke be rādikāl shodane harche bishtare fazāye siāsiye keshvar monjar shod, naqsh dāshte ast. Hattā marāseme jashne dohezāro pānsad sāle, ke na barāye mellat balke barāye doulatmardāne bigāne barpā shode bud, shekāfe miāne mellat va doulat rā cochandān kard. Farmush nakonim ke Esrāilihā, az moshāverāne asliye in jashn va marāseme marbut be ān budand!

Farāmush nakonim, hadafe Netānyāhu va Esrāil, hokumate diniye konuni dar Irān nist. Hadafe Netānyāhu va Esrāil, keshvar, mellat va tārikhe bāstāniye Irān ast. Nabāyad dar barābare ān khāmush bemānim!

Besyāri az maamurāne Sāzmāne Amniyate Keshvar (ke yeki az orgānhāye lāzem barāye har hokumati be shomār miravad) dar zamāne Shāh be Esrāil ferestāde mishodand va dar ānjā āmuzesh mididand. Dorost pas az bāzgashte hamin āmuzesh didehā dar Esrāil bud ke shekanjehāye ānchonāni va sakhtgirihāye bimoured nesbat be zandāniāne siāsi afzāyeshe chashmgir va shegeftāvari peydā kard.

Natijeye ān ham in shod ke fazāye siāsiye keshvar be sakhti rādikāl shode va emkāne har gune goftogu va āshtiye melli rā az miān bardāsht. Hattā kār be jāyi resid ke raise miānerou va havādāre āshtiye melli ke barāye Sāzmāne Amniyate Keshvar tayin shode bud rā terror kardand tā fazāye moltaheb va doshmanāneye ān zamān barjā bemānad va mellat va hokumat ruz be ruz az yekdigar fāseleye bishtari begirand. Engār ke kasāni dāshtand āgāhāne miāne doulat va mellate Irān fāsele miandākhtand. Naqshe Esrāil dar in miān besyār mohem bud va hanuz ham hast, beviĵe in ke Esrāilihā hattā pas az piruziye enqelābe shume 57, mohrehāye khod (ke barkhi az ānhā rā Yahudiāne penhān tashkil midahand) rā hanuz ham dar dastgāhhāye mohem va kelidiye Irān negāh dāshteand. (Otāqe Bāzargāni, Bāzār, posthāye mohemme eqtesādi va hattā dastgāhhāye marbut be varzesh, … rā negāhi biandāzid, ānhā rā peydā khāid kard, hattā agar pishāniyeshān az jāye mohr pine baste bāshad,..)

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

______________________________

۱۳۹۳ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

بدون شرح


«بدون شرح ...»
برگرفته از: INTERVIÚ

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

__________________
____________________________________________________

Bedune sharh


«Bedune sharh...»
Bargerefte az: INTERVIÚ

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

______________________________