۱۳۹۳ خرداد ۱۶, جمعه

آخرین درخواست یک مادر

اینا کوکورودزا، مادری که با وجود متلاشی شدن
پاهایش، در اندیشه فرزندانش است و این گونه با نگاهش
آخرین درخواست خود را خواهش می کند.
براستی که مهر مادری شگفت انگیز است!
دوم ژوئن ۲۰۱۴ برابر با ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در لوگانسک، شهری مرزی در شرق اوکراین ...

از آغاز روز، درگیری ها میان سربازان ارتش و مخالفان دولت بالا گرفته است. صدای رگبار گلوله ها از هر سو شنیده می شود...

ساعت نزدیک به سه پس از نیمروز است که یک فروند هواپیمای سوخوی ۲۵ با صدای ترسناکی در هوا ظاهر شده و با پرتاب چندین موشک شروع به بمباران شهر می کند.

بخوبی پیداست که مرکز شهر و بویژه ساختمان اداره مرکزی مورد هدف قرار گرفته است.

برخی، بویژه دولتی ها می گویند که موشک های پرتاب شده، قابل هدایت نبوده اند و این ساختمان به عمد مورد هدف قرار نگرفته بوده است. ولی مخالفان این را رد می کنند و می گویند که اتفاقا این موشک ها بسیار دقیق هستند و این ساختمان، به عنوان سمبل دولت تازه که مخالف دولت کیف است، حساب شده و از روی قصد مورد پرتاب موشک قرار گرفته است.

اینا کوکورودزا، کارمند صندوق بازنشستگی
شیفته سروده های خیام و آثار پائولو کوئلو بود
و به زندگی و فرزندانش عشق می ورزید
دود غلیظی بالای ساختمان را گرفته است. یکی از شهروندان خود را به محل حادثه رسانده و شروع به گرفتن ویدئو می کند.

شاخه های شکسته درختان، اتومبیل های آسیب دیده و سوراخ های ایجاد شده در دیوار ساختمان، نشان از سهمگین بودن رویداد را می دهد.

پیش تر که می رود نخستین کشته و زخمی ها را می بیند... به زنی زخمی، که با سر و روی خونی، بر زمین نشسته است نزدیک می شود. ولی این زن بی درنگ به در ورودی و کشته های آن سمت اشاره می کند و از او می خواهد که به یاری آنها بشتابد.

این شخص که به سختی تحت تاثیر قرار گرفت است، خود را به در ورودی ساختمان نزدیک می کند. خون همه جا را گرفته است. پیکرهای بی جان چندین زن و مرد بر روی زمین دیده می شوند. برخی از آنها بدون دست و پا هستند و به سختی آسیب دیده اند...

زنی از کمر به پایین بسیار آسیب دیده و برخی از اعضای بدنش را از دست داده است ... با این که زمین گیر شده و نمی تواند خود را جابجا کند ولی هنوز جان دارد. او "اینا کوکورودزا" متولد ۱۸ ژولای ۱۹۶۶ می باشد که دارای همسر و دو فرزند دختر است. "اینا" آخرین خواهش خود را این گونه درخواست می کند.

دیالوگ زیر از گفتگوی "اینا" در ویدئوی پایین، گرفته شده است:

-خواهش می کنم یک تلفن ...
مرد صدایی می شنود ولی نمی داند از کدام سمت است.
-کجایی؟
"اینا" سرش را بلند می کند و می گوید:
-همینجا، نزدیک تو .... خواهش می کنم منو یاری کن ....
مرد نزدیکتر می شود و می گوید:
-بگو چی شده... یک چیزی بگو
"اینا" در حالی که بخوبی پیداست همه توان خود را به کار گرفته است پاسخ می دهد:
-ببخشید، ولی می تونم خواهش کنم به بچه هایم زنگ بزنم؟ ....
(سپس سرش به زمین می افتد ... و جان می دهد....)


اینا کوکورودزا، کارمند صندوق بازنشستگی، شیفته سروده های خیام و آثار پائولو کوئلو بود و به زندگی و فرزندانش عشق می ورزید. در پروفیل اینترنتی او نوشته ای به این مضمون دیده می شد:
"مردم همیشه به اندرز دیگران نیاز ندارند، آنها گاهی هم به، یک دست که آنها را پشتیبانی کند، یک گوش که بتواند آنها را بشنود و یک قلب که بتواند آنها را درک کند، نیاز دارند."

هم میهنان گرامی،
آنهایی که ادعا می کنند با به موشک بستن مردم و قصابی کردن آنها می خواهند دمکراسی برای کشور بیاورند دروغ می گویند.
مبادا گول این دروغ بزرگ را بخوریم!
بهوش باشیم که بدتر از این را برای ما برنامه ریزی کرده اند.

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

__________________
____________________________________________________

Ākherin darkhāste yek mādar


Inna Kukurudza, mādari ke bā vojude motalāshi shodane
pāhāyash, dar andisheye farzandānash ast va in gune bā
negāhash ākherin darkhāste khod rā khāhesh mikonad.
Berāsti ke mehre mādari shegeftangiz ast!
Dowome Ĵuan 2014 barābar bā 12 Khordād 1393 dar Lugānsk, shahri dar sharqe Ukrāyin…

Az āghāze ruz, dargirihā miāne sarbāzāne artesh va mokhālefāne doulat bālā gerefte ast. Sedāye ragbāre golulehā az har su shenide mishavad….

Sāat nazdik be se pas az nimruz ast ke yek farvand havāpeymāye Sokhoi-25 bā sedāye tarsnāki dar havā zāher shode va bā partābe chandin mushak, shoru be bombārāne shahr mikonad.

Be khubi peydāst ke markaze shahr va beviĵe sākhtemāne edāreye markazi mourede hadaf qarār gerefte ast.

Barkhi, beviĵe doulatihā miguyand ke mushakhāye partāb shode, qābele hedāyat nabudeand va in sākhtemān be amd mourede hadaf qarār nagerefte bude ast. Vali mokhālefān in rā radd mikonand va miguyand ke ettefāqan in mushakhā besyār daqiq hastand va in sākhtemān, be onvāne sambole doulate tāze ke mokhālefe doulate Kief ast, hesāb shode va az ruye qasd mourede partābe mushak qarār gerefte ast.

Inna Kukurudza, kārmande Sanduqe Bāzneshastegi,
shifteye sorudehāye Khayyām va āsāre Paulo Coelho
bud va be zendegi va farzandānash eshq mivarzid
Dude ghalizi bālāye sākhtemān rā gerefte ast. Yeki az shahrvandān khod rā be mahalle hādese resānde va shoru be gereftane video mikonad.

Shākhehāye shekasteye derakhtān, otomobilhāe āsib dide va surākhhāye ijād shode dar divāre sākhtemān, neshān az sahmgin budane ruydād midahad.

Pishtar ke miravad nokhostin koshte va zakhmihā rā mibinad… Be zani zakhmi ke bā sar o ruye khuni, bar zamin neshaste ast nazdik mishavad. Vali in zan biderang be dare vorudi va koshtehāye ān samt eshāre mikonad va az u mikhāhad ke be yāri ānhā beshetābad.

In shakhs ke be sakhti tahte taasir qarār gerefte ast, khod rā be dare vorudiye sākhtemān nazdik mikonad. Khun hame jā rā gerefte ast. Peykarhāye bijāne chandin zan va mard bar ruye zamin dide mishavand. Barkhi az ānhā bedyne dast o pā hastand va be sakhti āsib dideand…

Zani az kamar be pāyin besyār āsib dide va barkhi az aazāye badanash rā az dast dāde ast… bā in ke zamingir shode va namitavānad khod rā jābejā jonad, vali hanuz jān dārad. U Innā Kukurudzā motavallede 18 Ĵulāy 1966 mibāshad ke dārāye hamsar va do farzande dokhtar ast. Innā ākherin khāheshe khod rā in gune darkhāst mikonad.

Diāloge zir az goftoguye Innā dar videoye pāyin gerefte shode ast:

-Khāhesh mikonam yek telefon…
Mard sedāyi mishenavad vali namidānad az kodām samt ast:
-Kojāyi?
Innā sarash rā boland mikonad va miguyad:
-Haminjā, nazdike to … khāhesh mikonam mano yāri kon …
Mard nazdiktar shode va miguyad:
-Begu chi shode … yek chizi begu …
Innā dar hāli ke be khubi peydāst hameye tavāne khod rā be kār gerefte ast pāsokh midahad:
-Bebakhshid, vali mitunamkhāhesh konam be bachehāyam zang bezanam? …
(sepas sarash be zamin mioftad … va jān midahad …)


Innā Kukurudzā, kārmande Sanduqe Bāzneshastegi, shifteye sorudehāye Khayyām va āsāre Paulo Coelho bud va be zendegi va farzandānash eshq mivarzid. Dar profile internetiye u neveshteyi be in mazmun dide mishod:
“Mardom hamishe be andarze digarān niāz nadārand. Ānhā gāhi ham be, yek dast ke ānhā rā poshtibāni konad, yek gush ke betavānad ānhā rā beshnavad va yek qalb ke betavānad ānhā rā dark konad, niāz dārand.”

Hammihanāne gerāmi,
Ānhāyi ke eddeā mikonand, bā be mushak bastane mardom va qassābi kardane ānhā mikhāhand demikrāsi barāye keshvar biāvarand dorugh miguyand.
Mabādā gule in dorughe bozorg rā bekhorim!
Behush bāshim ke badtar az in rā barāye mā barnāmerizi kardeand.

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

______________________________

۱۳۹۳ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

آتش و خون در سوریه و رابطه آن با نفت و گاز

دسیسه دشمنان سوریه
برای دیدن ویدئو بر روی فرتور کلیک کنید
دانلود ویدئو ۹ مگا بایت
در پیوند با انتخابات سوریه، ویدئوهای کوتاهی ساخته و در تلویزیون این کشور نشان داده شده اند که با زبانی آسان به ملت نشان می دهند چرا کشورشان به آتش و خون کشیده شده است و چه کسانی از این جنگ و خونریزی سود برده اند و هنوز هم می برند.

در یکی از این ویدئوها دیده می شود که چگونه آمریکا، فرانسه و مزدوران منطقه ای شان از جمله ترکیه، قطر و عربستان بر سر کشیدن لوله گاز و نفت از قطر به اروپا گرد هم آمده و سرگرم دسیسه چینی هستند.

البته این دسیسیه در مرز سوریه با مخالفت روبرو می شود. در واقع، این اشاره ای است به مخالفت دولت سوریه با طرح ترکیه و قطر، که بر پایه آن قرار بود خط لوله ای، نفت و گاز را از قطر، عراق و سوریه گذرانده و به ترکیه برساند تا سرانجام از راه ترکیه به اروپا صادر شود.

دولت سوریه در این مورد خردمندانه ترین تصمیم را که بر پایه منافع ملی کشورشان بود گرفته و با این برنامه مخالفت نمود.

پس از آن بود که اندک اندک شورش و آشوب در این کشور آغاز شد و روز به روز دامنه گسترده تری به خود گرفت و تا جایی پیش رفت که دسته دسته تروریست آدمخوار و مزدور جانی از گوشه و کنار، روانه این کشور بلا زده شده و همه زیر ساخت های آن را ویران نمودند.

در این برنامه هر کدام از دشمنان سوریه وظیفه ویژه خود را داشتند: قطر و عربستان کمک های مالی این تروریست ها را به عهده گرفته بودند و اسلحه و جنگ افزار آدمکشی آنها ر تامین می کردند، ترکیه تروریست های مزدور را آموزش می داد و مرزهای خود را بر روی آنها می گشود، فرانسه و آمریکا نیز با یاری دیگر کشورهای غربی، کار پشتیبانی سیاسی آنها را انجام می داند.

با وجود همه اینها، دولت سوریه توانست با یاری چند کشور دوست، دسیسه غارتگران جهانی و نوکران مزدور آنها را در منطقه، نقش بر آب کند. تردیدی نیست که دسیسه گران جهانی تاوان جنایاتی را که در حق مردم سوریه روا داشتند را خواهند پرداخت. بویژه ترکیه، قطر و عربستان که خود سرانجام گرفتار همان دسیسه ای خواهند شد که برای سوریه تدارک دیده بودند. نشانه های آن از همین اکنون پیداست.

حکومت ایران در هر موردی هم که اشتباه کرده باشد، در این مورد راه درستی را رفته و پا پشتیبانی از دولت و ملت سوریه، تصمیمی در جهت منافع ملی ایران و ایرانیان گرفته است.

در ضمن ایران در اندیشه کشیدن خط لوله "پرشین لاین" و صادرات گاز از راه عراق - سوریه – یونان به اروپاست.

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

__________________
____________________________________________________

Ātash va khun dar Suriye
va rābeteye ān bā naft va gāz


Dasiseye doshmanāne Suriye
Barāye didane video bar ruye fartur klik konid!
Download video - 9 MB
Dar peyvand bā entekhābāte Suriye, videohāye kutāhi sākhte va dar televizione in keshvar neshān dāde shodeand ke bā zabāni āsān be mellat neshān midahand cherā keshvareshān be ātash va khun keshide shode ast va che kasāni az in jang va khunrizi sud bordeand va hanuz ham mibarand.

Dar yeki az in videohā dide mishavad ke chegune Āmrikā, Farānse va mozdurāne mantaqeyiyeshān az jomle Torkiye, Qatar va Arabestān bar sare keshidane luleye gāz va naft az Qatar be Urupā gerde ham āmade va sargarme dasisechini hastand.

Albatte in dasise dar marze Suriye bā mokhālefat ruberu mishavad. Dar vāqe in eshāreyi ast be mokhālefate doulate Suriye bā tarhe Torkiye va Qatar ke bar pāyeye ān qarār bud khatteluleyi, naft va gāz rā az Qatar, Erāq va Suriye gozarānde va be Torkiye beresānad tā saranjām az rāhe Torkiye be Urupā sāder shavad.

Doulate Suriye dar in moured kheradmandānetarin tasmi rā ke bar pāyeye manāfeye melliye keshvareshān bud gerefte va bā in barnāme mokhālefat nemud.

Pas az ān bud ke andak andak shuresh va āshub dar in keshvar āghāz shod va ruz be ruz dāmaneye gostardetari be khod gereft va tā jāyi pish raft ke daste daste terroriste ādamkhār va mozdure jāni az gushe va kenār, ravāneye in keshvare balā zade shode va hameye zirsākhthāye ān rā virān nemudand.

Dar in barnāme har kodām az doshmanāne Suriye vazifeye viĵeye khod rā dāshtand: Qatar va Arabestān komakhāye māliye in terroristhā rā be ohde gerefte budand va aslahe va jangafzāre ādamkoshiye ānhā rā taamin mikardand, Torkiye terroristhāye mozdur rā āmuzesh midād va marzhāye khod rā bar ruye ānhā migoshud, Farānse va Āmrikā niz bā yāriye digar keshvarhāye Gharbi, kāre poshtibāniye siāsiye ānhā rā anjām midādand

Bāvojude hameye inhā, doulate Suriye tavānest bā yāriye chand keshvare dust, dasiseye ghāratgarāne jahāni va noukarāne mozdur ānhā rā dar mantaqe, naqshe bar āb konad. Tardidi nist ke dasisegarāne jahāni tāvāne jenāyāti rā ke dar haqqe mardome Suriye ravā dāshtand rā khāhand pardākht. Beviĵe Torkiye, Qatar va Arabestān ke khod saranjām gereftāre hamān dasiseyi khāhand shod ke barāye Suriye tadārok dide budand. Neshānehāye ān, az hamin aknun peydāst.

Hokumate Irān dar har mouredi ham ke eshtebāh karde bāshad, dar in moured rāhe dorosti rā rafte va bā poshtibāni az doulat va mellate Suriye, tasmimi dar jahate manāfeye melliye Irān va Irāniān gerefte ast.

Dar zemn, Irān dar andisheye keshidane khatteluleye Persian Line va sāderāte gāz az rāhe Erāq – Suriye –Yunā be Urupāst.

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

______________________________