۱۳۹۲ آذر ۴, دوشنبه

آمریکا و ایران ماهها در پنهان سرگرم مذاکره بودند

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین،
جواد ظریف وزیر امور خارجه [آخوندهای حاکم بر] ایران
نوشته زیر از روزنامه هلندی فولکس کرانت برگردان شده است.

آن گونه که گفته می شود ایران و آمریکا، ماهها در پنهان سرگرم مذاکره بوده اند. این که در این گفتگوها چه گذشته است و دو طرف گفتگو چه قول و قرارهایی به یکدیگر داده اند (هنوز) فاش نشده است.

شاید واقعیت این گفتگوها هیچگاه هم فاش نشود ولی خود این خبر نشان دهنده این واقعیت است که آنچه آخوندها می گویند با آنچه که در واقع انجام می دهند یکی نیست.

آمریکا و ایران ماهها در پنهان سرگرم مذاکرات بودند

روزنامه هلندی فولکس کرانت
توسط: ویراستاران
٢٤ نوامبر ٢٠١٣ [سوم آذر ١٣٩٢]
سرچشمه: خبرگزاری آسوشیتد پرس

ایالات متحده آمریکا و ایران برای ماه ها در بالاترین سطح، در مورد توافقی که شب گذشته در پیوند با فعالیت های هسته ای ایران بدست آمد، سرگرم مذاکره و گفتگو بوده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، نمایندگان دو کشور ایران و آمریکا در سال گذشته، دستکم سه بار با یکدیگر دیدار داشته اند.

گفتگوها در پشت پرده و کاملا پنهان انجام می گرفته است. آن گونه که گفته می شود حتی اسرائیل و دیگر متحدان نزدیک آمریکا نیز، تا دو ماه پیش از این موضوع آگاهی نداشته اند.

دست درکاران دولت اوباما، جزییات این دیدارها را برای خبرگزاری آسوشیتد پرس تایید کرده اند.


این که مردم آمریکا کمتر جوش این را می زنند که بدانند در این دیدارها چه گذشته است، قابل درک است و تا اندازه ای به این بر می گردد که آنها کمابیش به سیاست خارجی کشورشان اعتماد دارند.

ملت ایران به روزی افتاده است که برای گذران زندگی،
حتی مجبور به فروش کلیه و کبد خود می شوند.
این همان رفاه و آسایشی است که آخوندها سی و پنج سال
پیش قول آن را می دادند و هنوز هم با پررویی تمام
آن را تکرار می کنند.
شگفت آور این که هر چه بیشتر مذاکرده و دیدار پنهانی
صورت می گیرد، آگهی های فروش کلیه و کبد هم بیشتر می شوند!
آنها دستکم این را می دانند که در نتیجه این گفتگو و دیدارها، زندگی آنها سخت تر نمی شود. وگرنه، اگر مانند ملت ایران مجبور بودند روز به روز فشار اقتصادی و اجتماعی سخت تری را تحمل کنند و برای گذران زندگی خود حتی مجبور شوند کلیه و کبد خود را بفروشند، این گونه آرام نمی نشستند و چوب توی آستین دولتمردانشان از بالا گرفته تا پایین می کردند!

آیا ملت ایران حق ندارد بداند در این دیدارها چه گذشته است؟ آیا مردم نباید بدانند در گفتگوها و مذاکرات پنهانی در سی و پنج سال گذشته، چه بده بستان هایی صورت گرفته است که هر روز سبب بدبختی و سیاهروزی بیشتری برای آنها می شود؟

ملت ایران روز به روز بیشتر به این واقعیت می رسد که آنهایی که شاه میهن پرست را سرنگون کرده و آخوندها را بر سر کار آوردند، همانهایی هستند که کنترل و افسار سردمداران حکومت اسلامی را در دست دارند. همان هایی که در این گفتگوهای پنهانی خواسته هایشان را به آخوندها دیکته می کنند و آخوندها نیز برای ماندن هر چه بیشتر در قدرت حاضرند پا روی منافع ملی ایرانیان بگذارند.

ولی هم آخوندها و هم آنهایی که آخوندها را بر سر کار آورده اند خوب می دانند که این روند نمی تواند تا همیشه ادامه یابد. بردباری ملت هم اندازه ای دارد! خشم فروخورده و انباشته ملت دارد به نقطه انفجار خود نزدیک می شود!

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

________________________
____________________________________________________

Āmrikā va Irān māhhā
dar penhān sargarme mozākere budand

John Kerry vazire Omure Khārejeye Āmrikā, Wang Yi
vazire Omure Khārejeye Chin, Javād Zarif vazire Omure
Khārejeye [ākhundhāye hākem bar] Irān
Neveshteye zir az ruznāmeye Holandiye Volkskrant bargardān shode ast.

Ān gune ke gofte mishavad Irān va Āmrikā, māhhā dar penhān sargarme mozākere budeand. In ke dar in goftoguhā che gozashte ast va do taraf che qoulo qarārhāyi be yekdigar dādeand (hanuz) fāsh nashode ast.

Shāyad vāqeiyate in goftoguhā hichgāh ham fāsh nashavad vali khode in khabar neshān dahandeye in vaqeiyat ast ke ānche ākhundhā miguyand bā ānche ke dar vāqe anjām midahand yeki nist.

Āmrikā va Irān māhhā
dar penhān sargarme mozākere budand

Ruznāmeye Holandiye Volkskrant
Tavassote: virāstārān
24 Nov 2013 [3 Āzar 1392]
Sarchashme: AP (Associated Press)

Iālāte mottahedeye Āmrikā va Irān barāye māhhā dar bālātarin sath, dar mourede tavāfoqi ke shabe gozashte dar peyvand bā faāliyathāye hasteyiye Irān be dast āmad, sargarme mozākere va goftogu budeand.

Be gozāreshe khabargozāriye Associated Press. Namāyandegāne do keshvare Irān va Āmrikā dar sāle gozashte, dastekam se bār bā yekdigar didār dāshteand.

Goftoguhā dar poshte parde va kāmelan penhān anjām migerefte ast. Ān gune ke gofte mishavad hattā Esrāil va digar mottahedāne nazdike Āmrikā niz, tā do māhe pish, az in mouzu āgāhi nadāshteand.

Dastdarkārāne doulate Obama, joziyāte in didārhā rā barāye khabargozāriye Associated Press tayid kardeand.



In ke mardome Āmrikā kamtar jushe in rā mizanand ke bedānand dar in didārhā che gozashte ast, qābele dark ast va tā andāzeyi be in barmigardad ke ānhā kamābish be siāsate khārejiye keshvareshān eetemād dārand.

Mellate Irān be ruzi oftāde ast ke barāye gozarāne zendegi
hattā majbur be forushe Kolye va kabede khod mishavand.
In hamān rafāh va āsāyeshi ast ke ākhundhā sio panj sāle
pish qoule ān rā midādand va hanuz ham bā porruyiye
tamām ān rā tekrār mikonand.
Shegeftāvar in ke har che bishtar mozākere va didāre
penhāni surat migirad, āgahihāye forushe kolye va
kabed ham bishtar mishavand!
Ānhā dastekam in rā midānand ke dar natijeye in goftogu va didārhā, zendegiye ānhā sakhttar namishavad. Vagarna, agar mānande mellate Irān majbur budand ruz be ruz feshāre eqtesādi va ejtemāyiye sakhttari rā tahammol konand va barāye gozarāne zendegiye khod hattā majbur shavand kolye va kabede khod rā beforushand, in gune ārām namineshastand va chub tuye āstine doulatmardāneshān, az bālā gerefte tā pāyin mikardand.

Āyā mellate Irān haq nadārad bedānad dar in didārhā che gozashte ast? Āyā mardom nabāyad bedānand dar goftoguhā va mozākerāte penhāni dar sio panj sāle gozashte, che bedeh bestānhāyi surat gerefte ast ke har ruz sababe badbakhti va siāhruziye bishtari barāye ānhā mishavad?

Mellate Irān ruz be ruz bishtar be in vāqeiyat miresad ke āhāyi ke Shāhe mihanparast rā sarnegun karde va ākhundhā rā bar sare kār āvardand, hamānhāyi hastand ke kontorol va afsāre sardamdārāne Hokumate Eslami rā dar dast dārand. Hamānhāyi ke dar in goftoguhāye penhāni, khāstehāyeshān rā be ākhundhā dikte mikonand va ākhundhā niz barāye māndane har che bishtar dar qodrat hāzerand pā ruye manāfeye melliye Irāniān begozārand.

Vali ham ākhundhā va ham ānhāyi ke ākhundhārā bar sare kār āvardeand khub midānand ke in ravand namitavānad tā hamishe edāme yābad. Bordbāriye mellat ham andāzeyi dārad! Khashme forukhorde va anbāshteye mellat dārad be noqteye enfejāre khod nazdik mishavad!

Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!

۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

آش دهن سوز توافق هسته ای

جواد ظریف، وزیر امور خارجه آخوندها با
جان کری وزیر امور خارجه آمرکا
مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو، سرانجام در بامداد یکشنبه سوم آذرماه ١٣٩٢ نتیجه داد و دو طرف به تفاهم رسیدند.

هنوز زود است که بتوان در مورد جزئیات این توافق، داوری کرد ولی آنچه روشن است این است که غرب به خوبی می داند چه می کند و برنامه هایش را گام به گام به پیش می برد، بدون این که حتی در یک مورد هم، از برنامه های از پیش تعیین شده اش لغزشی داشته باشد.

هدف و برنامه غرب در مورد ایران این بوده و هنوز هم هست که این کشور را مهار کند. این برنامه چند دهه است که در دستور کار کشورهای غربی قرار دارد. آنها وجود یک کشور قدرتمند در منطقه خاور میانه که شاهرگ انرژی غرب بشمار می رود، را تهدیدی برای امنیت خود قلمداد می کنند.

بویژه کشوری مانند ایران که دارای سابقه تاریخی کهنی است و از لحاظ فرهنگی حتی دامنه ای گسترده تر از مرزهای سیاسی کنونی خود دارد. آنها نمی خواهند که یک روسیه دیگر در منطقه ایجاد شود که بتواند با با سلاح گاز و نفت، زیاده خواهی های آنها را به چالش بگیرد.

شاه و مارگارت تاچر
این فرتور را با فرتور ظریف و فابیوس در زیر مقایسه کنید
تا ببینید ایران به چه روزی افتاده است!
اصلا، سرنگون کردن شاه میهن پرست نیز به همین دلیل بود!
بجایش هم آخوندها را بر سر کار آوردند که به دلیل نداشتن اندیشه های ملی گرایانه بخوبی می توانستند خواسته های غرب را در منطقه برآورده کنند. همان گونه که در سی و پنج سال گذشته نیز برآورده کردند.

از سوی دیگر، هدف و برنامه آخوندهای جهان وطن این بوده است که حکومت جمهوری اسلامی را بیشتر سرپا نگهدارند و هر چه بیشتر از ایران به عنوان پایگاهی برای گسترش اسلام استفاده کنند. چیزی که غرب با همه غرولندهایش، نه تنها مخالف آن نیست بلکه تا زمانی که در جهت منافعش باشد، آن را پشتیبانی هم می کند.

نتیجه سیاست های آخوندها در سی و پنج سال گذشته، بر خلاف ظاهر آن، بیش از هر کس به سود غرب بوده است. شعارهای دهان پرکن آخوندها را فراموش کنید و به نتیجه کارها و سیاست های آنها بنگرید. آنگاه درخواهید یافت چرا غرب، در شرایط کنونی، کسی را بهتر از آخوندها در ایران نمی بیند که بتواند منافع آنها را تامین کند.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه آخوندها با
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که تا
چند روز پیش برای ایران خط و نشان می کشید.
این همان اقتداری است که آخوندها از آن سخن می گویند!
این فرتور را با فرتورهای شاه مقایسه کنید!
اکنون، دو طرف، چند روز نشسته و (با حضور چین و روسیه که فکر نکنند بر ضد منافع آنها ساخت و پاختی می شود) چانه زنی کرده اند. سرانجام هم به یک توافق رسیده اند.

این توافق آن گونه که گفته می شود خواسته های دوطرف را کمابیش برآورده است ولی آن که در این میان کلاه بر سرش رفته و بیشترین زیان را دیده است، ملت ایران است!

باز هم چند زمانی، با یکی به میخ، یکی به نعل زدن سر ملت را گرم می کنند و همزمان هر دو طرف، به پیشبرد برنامه های خود ادامه می دهند.

غرب سیاست های گذشته اش در خاورمیانه را ادامه می دهد و اسلحه بیشتری به کشورهای کرانه شاخاب پارس می فروشد و ایران هم به پول نفت و گاز بیشتری دست می یابد تا با آن حزب الله لبنان را چاقتر کرده و اسلام عزیز را بیشتر گسترش دهد!

برای این که پی ببرید چگونه بر سر ملت ایران کلاه می گذارند و هر خفت و خواری را به نام حماسه به ملت ایران قالب می کنند، تنها کافی است که به یک مورد مطرح شده در این توافق اشاره کرد:
تعليق تحريم هاي آمريكا بر صنعت خودرو و صدور گواهي عرضه و نصب قطعات يدكي براي ايمني پرواز هواپيماهاي غيرنظامي ايران

جیم مک نیمی، مدیر عامل شرکت بوینگ در حال خودشیرینی
نزد شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، امیر دبی
به هدف فروش تازه ترین مدل بوینگ ٧٧٧ ایکس!
غربی ها برای فروختن مدرنترین تولیداتشان به خایه مالی تازی ها
می پردازند، ولی برای فروختن لوازم یدکی قراضه های
مدل پایین به ایران، برای ما چپ و راست شرط و شروط می گذارند.
تازه باید قدردان آنها و آخوندها هم باشیم که می توانیم
قراضه هایشان را به چند برابر بهای اصلی بخریم!
این در حالی صورت می گیرد که همین چند هفته پیش، کارخانه های سازنده هواپیما برای فروختن تولیداتشان، در نمایشگاه صنایع هوایی در دبی سر و دست می شکستند و با یکدیگر رقابت می کردند.

و یا در مورد صنعت خودرو، دیگر کسی نیست که نداند کارخانه های خودروسازی غرب با دشواری های بسیاری روبرو هستند و حتی چند کارخانه در اروپا به ورشکستگی افتاده اند و به سختی به مشتری نیاز دارند.

آنگاه غرب، بر سر ملت ایران منت گذاشته و این مورد را به عنوان امتیازی به طرف ایرانی قالب کرده اند! در موارد دیگر توافق نامه نیز همین رویه دیده می شود.

این واقعیت نشان دهنده این است که کار از پایه خراب است.

در این سخنی نیست که هر آنچه که سایه جنگ را بر سر ملت کم رنگ تر کند، را باید پشتیبانی نمود، پیداست که کاهش گرانی و کمبود، که دارد کمر ملت را می شکند، جای شادمانی و خوشحالی دارد ولی واقعیت این است که نابسامانی های ایران نابسامانی های ایران را نمی توان با این گونه توافق ها برطرف نمود.

شاه در حال گفتگو با جیمی کارتر.
به انگشت اشاره شاه و نگاه او به کارتر توجه کرده و سپس
آن را با دلقک بازی جواد ظریف در برابر لوران فابیوس،
وزیر خارجه فرانسه مقایسه کنید.
این دو فرتور خود گویای حال و روز ایران اند!
اولویت آخوندهای حکومت اسلامی، نه ایران و ملت آن، بلکه اسلام و امت اسلامی است.
این ریشه همه بدبختی های کنونی ایران است! و تا این مسئله حل نشود هیچ مشکلی از مشکلات ایران برطرف نخواهد شد. حتی اگر صد تا از این توافق ها هم بدست آورده شود!

نابسامانی های ایران را تنها حکومتی می تواند برطرف کند که که بر پایه منافع ملی ساخته شده باشد و ایران و ملت آن را در اولویت نخست خود قرار داده باشد. آخوندها نشان داده اند که بدلیل جهان بینی اسلام جهان وطن، هیچگاه نمی توانند چنین حکومتی را ایجاد کنند. همان گونه که سی و پنج سال گذشته هم نتوانستند!

اهورامزدا ایرانزمین را از دروغ، دشمن و خشکسالی نگاه دارد!

________________________
____________________________________________________

Āshe dahansuze tavāfoqe hasteyi

Javād zarif, vazire Omure Khārejeye ākhundhā bā
John Kerry, vazire Omure Khārejeye Āmrikā
Mozākerāte Irān va Goruhe 5+1 dar Ĵenev, saranjām dar bāmdāde Yekshanbe sewome Āzar natije dād va do taraf be tafāhom residand.

Hanuz zud ast ke betavān dar mourede joziyāte in tavāfoq dāvari kard vali ānche roushan ast, in ast ke Gharb be khubi midānad che mikonad va barnāmehāyash rā gām be gām be pish mibarad, bedune in ke hattā dar yek moured ham, az barnāmehāye az pish tayin kardeash laghzshy dāshte bāshad.

Hadaf va barnāmeye Gharb dar mourede Irān in bude va hanuz ham hast ke in keshvar rā mahār konad. In barnāme chand dahe ast ke dar dasture kāre keshvarhāe Gharbi qarā dārad. Ānhā vojude yek keshvare qodratmand dar mantaqeye Khāvare Miāne ke shāhrage enerĵiye Gharb be shomār miāyad, rā tahdidi barāye amniyate khod qalamdād mikonand.

Beviĵe keshvari mānande Irān ke dārāye sābeqeye tārikhiye kohani ast va az lahāze farhangi hattā dāmaneyi gostardetar az marzhāye siāsiye konuniye khod dārad. Ānhā namikhāhand ke yek Rusiyeye digar dar mantaqe ijād shavad ke betavānad bā selāhe gāz va naft, ziādekhāhihāye ānhā rā be chālesh begirad.

Shāh va Margaret Thatcher
In fartur rā bā farture Zarif va Fabius dar zir moqāyese
konid tā bebinid Irān be che ruzi oftāde ast!
Aslan, sarnegun kardane Shāhe mihanparast niz be hamin dalil bud! Be jāyash ham ākhundhā rā bar sare kār āvardand ke be dalile nadāshtane andishehāye melligerāyāne, be khubi mitavānestand khāstehāye Gharb rā dar mantaqe barāvarde konand. Hamān gune ke dar sio panj sāle gozashte niz barāvarde kardand.

Az suye digar, hadaf va barnāmeye ākhundhāye jahānvatan in bude ast ke hokumate Jomhuriye Eslāmi rā bishtar sarepā negahdārand va harche bishtar az Irān be onvāne pāygāhi barāye gostareshe Eslām estefāde konand. Chizi ke Gharb bā hameye ghoro londhāyash, na tanhā mokhālefe ān nist, balke tā zamāni ke dar jahate manāfeash bāshad, ān rā poshtibāni ham mikonad.


Ahurāmazdā Irānzamin rā az dorugh, doshman va khoshksāli negāh dārad!